Simavi

Simavi

Simavi zet zich wereldwijd in voor betere gezondheid. Wij hielpen ze deze missie uit te dragen met behulp van nieuwe internationale corporate websites, geschikt voor ieder device.

simavi

De vraag

Een gezonde basis voor iedereen is de lijfspreuk van het Haarlemse Simavi. Hoe communiceer je deze boodschap als NGO in huidige online tijdperk? Naas de donateurs moeten ook de partners en projecten genoeg aandacht krijgen op de corporate website. Simavi wilde een website die verschillende verhalen moest vertellen aan verschillende doelgroepen.

Hoe communiceren we de lijfspreuken en boodschap als NGO in het huidige online tijdperk?

Onze aanpak

Gezien de content gerichte website was WordPress een snelle keuze. Met behulp van dit CMS konden we in korte tijd een eerste versie opleveren, waarmee Simavi kon starten met vullen. Gezien de verschillende doelgroepen (internationaal en lokaal) kozen we voor een multi-site setup waarmee Simavi met hetzelfde CMS, twee verschillende websites kon onderhouden (simavi.org en simavi.nl).

Het resultaat

In samenwerking met Valkenberg en Janssen ontwikkelden we het ‘story format’-principe. Simavi heeft op deze manier verschillende mogelijkheden tot het vertellen van hun verhalen. De websites zijn uiteraard volledig responsive en passen zich aan op ieder device. Met behulp van de nieuwe websites is de zoektocht naar nieuwe donaties en partners gemakkelijker en doeltreffender geworden. Simavi kan zich de komende jaren weer volop focussen op het gezonder maken van de wereld!

Leg ons jouw idee voor en daag ons uit!

  • Hallo Ivaldi,
  • en ik zou graag mijn idee met jullie bespreken. Ik zou graag samen met jullie sparren over mijn project. Ik zou mijn idee zo in één zin uitleggen: